Sider

fredag den 18. maj 2012

projekt sjal...

Da jeg var så heldig at vinde mønster hækel faldt jeg straks for "kurveflet" mønstret. Tænkte jeg måtte prøve at lave et sjal med det mønsker - og nu er jeg igang.
Hos Tante Grøn fandt jeg Drobs Deligt.
Jeg lavede løsmasker så langt som jeg ønskede sjalet, fast masker tilbage.
Så en række stangmasker.
Herefter lavede jeg kurveflet mønsteret i grupper af 4 stangmasker.
4 stangmaske hæklet forfra  om stolpen på stangmasken på  forrige rækker og derefter 4 stangmasker  bagfra om stolpen på forrige række. Sådan fortsætter jeg rækken ud, vender med 2 løsmansker og tilbage igen modsat af forgående række.
Hvis nogen ønsker mere uddybende billed forklaring så skriv endelig...




2 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud... Jeg har også anskaffet mig "Mønsterhæklet".

    SvarSlet
  2. Tak skal du have... synes bare det er lidt længe om at blive færdigt ;)
    Det er simpelt bare en super bog.

    SvarSlet